Ipoteză: Facebook îți ascultă orice conversație prin intermediul telefonului mobil

de: Bogdan Cristea
01 06. 2016

Facebook ți-ar putea asculta în permanență conversațiile.

Când vine vorba de intimitatea datelor în online, nu am putea spune Facebook este cel mai sigur loc în care să-ți lași datele. Compania a avut numeroase probleme din cauza faptului că a încălcat, de câteva ori, intimitatea utilizatorilor, iar acum, un profesor sugerează că aceasta ar putea chiar să asculte conversațiile acestora în permanență.

Potrivit celor de la Independent, aplicația s-ar folosi de telefoane pentru a acumula informații despre lucrurile care îi interesează cel mai mult pe utilizatori.

Care ar fi scopul unei asemenea activități? Reclamele, desigur. Mai exact, prin ascultarea discuțiilor, Facebook ar putea ulterior să livreze anunțuri potrivite fiecărui utilizator în parte. Kelli Burns, o profesoară la o universitate din Statele Unite ale Americii, a efectuat o serie de teste pentru a verifica acest lucru.

Conform declarațiilor ei, Facebook i-ar fi oferit după aceea reclame relevante.

Totuși, nu trebuie să ne grăbim să acuzăm Facebook. În cazul de față, chiar și profesoara respectivă a recunoscut că există o posibilitate să fi greșit.

Astfel, ea ar fi putut căuta în trecut elementele despre care a discutat când efectua testele, însă susține că ascultarea conversațiilor cu astfel de scopuri nu ar fi o mișcare surprinzătoare din partea Facebook.

Compania a declarat că aplicația sa are, într-adevăr, asemenea funcții, însă doar pentru a observa ce conținut preferă oamenii și pentru a le sugera să-l distribuie pe Facebook. Din câte se pare, feature-ul nu este disponibil decât în Statele Unite, pentru moment.

”Facebook nu folosește microfonul pentru a livra reclame sau conținut în News Feed. Companiile sunt capabile să ofere reclame relevante, bazate pe interesele persoanelor și pe alte informații demografice, dar nu și pe înregistrări audio”, a declarat un angajat al rețelei sociale.

În urmă cu ceva vreme, a ieșit la iveală faptul că Facebook se va folosi de cookie-uri, butoane de ”like”, dar și de alte plug-in-uri de pe site-uri pentru a urmări atât membrii rețelei, cât și persoanele fără cont. Compania menționa atunci că va putea oferi anunțuri personalizate și relevante.